MCDI - Mini-Circuits Exclusive Representative in Israel
Share this article

ראיון עם מייסד ומנכ”ל MINI-CIRCUITS הרווי קיילי

הוכן על ידי ברנדון קפלן

MINI-CIRCUITS ראיון עם מייסד ומנכ"ל הארווי קיילי

ש. :    יישומים צבאיים היו מאז ומעולם מגזר קריטי בשוק העולמי של מוצרי ת”ר (RF) ומוצרי גלי מיקרו. איך אתה רואה את התפתחות השוק הצבאי בשנת 2018 ואילך, בהשוואה לשנים האחרונות?

ת. :    אנו סבורים שתימשך עוצמתו של השוק העסקי בתחומי צבא וחלל-אוויר ברמה העולמית. אנו מבחינים בכיוון של התאוששות בתחום ההוצאות באירופה, לאחר שנים רבות שבהן כמעט לא היו השקעות במערכות אלקטרוניות צבאיות, ומתפתח שוק בינלאומי, שהוא משלים למה שאנו רואים בארצות הברית. ככל שתקציבים צבאיים עולמיים מתרחבים, תעבור זרימת הכספים הלאה, בסופו של דבר, לספקים של מוצרי ת”ר וגלי מיקרו, ואנו כבר רואים השקעות חדשות, בין השאר, ביישומים כגון מכמי”ם ארוכי טווח, יישומי מעקב בלוחמה אלקטרונית (EW), אמצעי נגד ותקשורת.

 אחת המגמות שבהן הבחנו, היא, שעל אף שההשקעה בשוק הצבאי גדלה, יש התמקדות בעלויות, גדולה בהרבה מזו שראינו בעבר. הדגש על הקטנת עלויות מניע שינויים בטכנולוגיה שבה משתמשים ליצירת מכלולים משולבים מרובי פונקציות. אנו רואים לקוחות צבאיים שעוברים משימוש בשבבי MMIC בשילוב עם טכנולוגית שבב וחוט (chip-and-wire) לשימוש במארזים בהתקנה משטחית על מעגל מודפס שעלותם פחותה – אפילו עד תחום Ku – עם שאיפה להרחיב את היכולת הזו גם לתחום Ka.

אנו גם רואים לקוחות צבאיים שמאמצים חלקים שנמצאו מתאימים לפי תקנים מסחריים ומשתמשים במוצרים מסחריים מהמדף, ככל שהם יכולים,  וזו עובדה ראויה לציון. תקני JEDEC למוצרי מוליכים למחצה, מסחריים, דומים מאוד לדרישות של בדיקת אמינות והתאמה של התקנים הצבאיים הרגילים, ולעתים אפילו עולים עליהם, ואני סבור שמתעוררת השאלה מה באמת יוסיפו תהליכי סינון והתאמה נוספים אלו לתקנים הצבאיים MIL STD 883 ו- 38534, כאשר יש חלקים שכבר עומדים בדרישות המסחריות המחמירות האלו. העובדה שלקוחות צבאיים מקבלים את תקני JEDEC ויכולים כעת לנצל את הטכנולוגיות המסחריות, מייצגת שינוי משמעותי מאד בדרך ההתנהלות העסקית שלהם ובדרך שבה יתמכו ספקי ת”ר וגלי מיקרו בשוק הצבאי, בעתיד הנראה לעין.

ש. :    על אילו מוצרים וטכנולוגיות שוקדת Mini-Circuits בימים אלו, אשר לדעתך יוסיפו יכולות חדשות ליישומים צבאיים?

ת. :    אנו משקיעים במספר תחומים שלדעתנו יועילו לקהילה הצבאית. ראשית, אנו מעבירים את קו המוצרים שלנו לפעולה בתדר גבוה יותר. בדרך כלל, אנו סבורים שיישומים צבאיים יפיקו תועלת מההשקעות של הקהילה האלחוטית המסחרית בפיתוח חומרה לשימוש בגלים מילימטריים מפס Ka עד פס W. פסי פעולה אלו שימשו פעם באופן בלעדי עבור התחום של יישומים שיוצרו בכמויות קטנות, כמו למשל עבור תקשורת לוויינים, אך כיום הם נבחרו לשמש בתקן האלחוטי המסחרי 5G. הדור החמישי (5G) מניע התפתחות חדשה בחלקי הספקטרום שחופפים לתחומים של יישומים צבאיים קיימים, ולפי דעתנו, הגל הזה של השקעה והתפתחות מסחרית במערכות הפועלות בתדר גבוה, ייפול גם הוא כמו פרי בשל לידי הגופים השונים בתחום היישומים הצבאיים.

מתוך רצון לשמור על מגמה זו, אנחנו ב- Mini-Circuits מרחיבים את תיק המוצרים שלנו עם מספר עצום ומגוון רחב מאוד של מוצרים קואקסיאליים ומוצרי MMIC בטכנולוגיית GaAs (גאליום- ארסנייד) שפועלים בתדרים של עד 40 ו- 50 ג’יגה הרץ, על מנת לתמוך בתשתית שתידרש בשווקים המסחריים האלו, אך המטרה שלנו היא לגרום למוצרים אלו לפעול על פני רוחבי פס רחבים מאוד, כך שהם יוכלו לשמש שימוש כפול ביישומים צבאיים גם כן.

תיק המוצרים הקואקסיאליים שלנו מתאפיין כיום במפצלים, מתאמים, מנחתים, התקני סיומות, ממירי מתח ישר, כבלי בדיקה וכבלי חיבורים פנימיים עד 40 ו- 50 ג’יגה הרץ. כמו כן, השקנו לאחרונה ערבלים ומכפלים (multiplier) בטכנולוגיה MMIC לפס רחב במיוחד, שפועלים בתדרים של עד 40 ג’יגה הרץ, ויש לנו בתהליך עיבוד כמה מוצרי MMIC אחרים לרבות מתגים, מגברים, מפצלים ומצמדים.

 אנו ממשיכים להשקיע בפיתוחים של מסננים ללא החזרות בקו הקנייני שלנו. מסננים אלו משמשים במידה רבה בכמה יישומים צבאיים וכן ביישומי אוויר וחלל, החל ביישומי פס רחב EW ו- ELINT ועד להתקני מכ”ם בפס צר יותר. הדרישות עבור טווח דינמי גבוה במיוחד וטווח תדרים רחב, שמאופיינות ליישומים צבאיים וליישומי אוויר וחלל, הופכות את המוצרים האלו לתוספות מתאימות במיוחד למערכות, מפני שהם מדכאים הפרעות spur ואפנון ביניים בלתי רצויות, שנגרמות מהחזרות של אותות בשרשרת ת”ר (RF). זוהי יכולת שהתעשייה מנסה להגיע אליה מזה 40 שנה. מסננים ללא החזרות הם טכנולוגיה ייחודית, רשומה כפטנט, ובתחום הזה אנחנו בלעדיים.

בנוסף, מעבר למוצרים חדשים אנו משקיעים במידה רבה בפיתוח טכנולוגיות מארזים חדשות. כאמור, אנו מזהים שאיפה בקהילה הצבאית להגירה מפתרונות של שבבים וחוטים יקרים לאינטגרציה של התקנה משטחית מסורתית על מצע רך, עד 50 ג’יגה הרץ. כיום יש אפשרויות למארזים שמגיעים עד 50 ג’יגה הרץ, אך אלו עודן יקרות למדי. השוק מחפש פתרונות של מארזים בהתקנה משטחית בעלויות נמוכות שמספקים ביצועים קבועים ואמינים של עד 50 ג’יגה הרץ, והמטרה שלנו היא לענות על דרישה זו. אנו גם מרחיבים את השימוש במארזים בעלי תא אוויר (air-cavity) ההרמטיים הקיימים, כדי לתמוך ביישומי אמינות גבוהה בתדרים גבוהים יותר.

 ש. :    מהם לדעתך האתגרים הרציניים ביותר שעומדים בפני לקוחות בתחומים צבאיים ובתחומי וחלל ואוויר?

ת. :    אחד האתגרים הרציניים ביותר שעומדים בפני לקוחות צבאיים הוא, ללא ספק, יציבות בשרשרת האספקה. תעשיית ת”ר וגלי מיקרו במיוחד עברה תהפוכות עצומות במהלך מספר השנים האחרונות, עם סדרה של מיזוגים בהיקף גדול שעוררו גל של הפסקת ייצור של מוצרים. ספקים הגיעו לנקודה שבה לכולם היו תהליכים נרחבים של הודעות על הפסקת ייצור (EOL – סוף חיי מוצר), אבל הודעות על הפסקת ייצור הופיעו זמן רב לפני המקובל על פי הפרידגמה של עולם המערכות הצבאיות, לפיה מחזורי חיים של תוכניות מתפרשות על פני עשרות שנים ודרישות לעשרים שנות תמיכה נחשבות לנורמה.

זה תחום עיקרי שמבדיל את Mini-Circuits מספקים רגילים. במהלך 50 שנות ההיסטוריה שלנו, קיימנו מדיניות של תמיכה בלקוחות שלנו במהלך חיים שלמים של דרישות מערכת. חלק מהמחויבות שלנו ללקוחות היא לספק להם חלקי חילוף, כל עוד הם יהיו זקוקים להם. לצורך כך ייתכן שנצטרך למצוא פתרונות של תכנון מחדש כשנעמוד מול הפסקת ייצור מצד אחד הספקים שלנו או לייצר במפעל חלקים מיוחדים. אנו תמיד נרחיב את מאמצינו כדי למצוא פתרונות חדשים ונגן על הלקוחות מפני השפעה כלשהי על הייצור שלהם. המדיניות שלנו לשמירה על אורך חיי מוצר הופכת את Mini-Circuits לייחודית בתעשייה, ומאפשרת לנו להעניק ללקוחות שקט נפשי באקלים העסקי שבו שינויים בשרשרת האספקה הפכו להיות רווחיים יותר, ובמיוחד בשוק הצבאי שבו יציבות הספקים היא נושא קריטי יותר מאשר אי פעם.

Liked this article? Please share it!

One last thing...

Aharon

Before you leave, you should know that MCDI’s professional team of Application Engineers  will be delighted to assist you in sourcing the right component. Just fill the form and we will be back to you shortly.